۷ کیلو کاهش وزن بدون رژیم غذایی ، امروزه روش‌های گوناگونی برای کاهش وزن وجود دارد. به عنوان مثال ورزش و رژیم غذایی دارای یک اصول و زمان خاص برای لاغر شدن می‌باشد و شما باید طبق اصول و قاعده آن پیش روید تا موفق شوید.

۷ کیلو کاهش وزن بدون رژیم غذایی

 

خیلی از افراد برای کاهش وزن و سوزاندن کالری به ورزش با شکم خالی دست می‌زنند و گمان میکنند این روش ، بهترین راه برای لاغری می‌باشد در صورتی که جالب است بدانید این شیوه علاوه بر اینکه به شما کمک نمی‌کند تا لاغر شوید بلکه سبب از بین رفتن بافت عضلانی می‌شود. پس برای اینکه بتوانید لاغر شوید باید چه کار کنید؟

 
جدیدترین پژوهش به چاپ رسیده در “مجله ی علم و پزشکی در ورزش” نشان می‌دهد که ورزش کردن با معده خالی می‌تواند فقط یک چیز را به ما بگوید، اینکه صرفا” برای سوزندان مقدار چربی بیشتر خودتان را گول می‌زنید! در پژوهش انجام شده در خصوص تأثیر ورزش با شکم خالی برای افزایش روند کاهش وزن نتیجه جالبی به دست آمده است.

 

برای انجام این پژوهش ۱۰ زن جوان غیر ورزشکار با وزن معمولی که فعالیت‌های تفریحی داشتند، انتخاب شدند. در این پژوهش قبل از اینکه این خانم‌ها بر روی دستگاه تردمیل شروع به قدم زدن کنند، یکبار به آن‌ها یک وعده ی غذایی حاوی پروتئین بالا (۴۵ درصد)، بار دیگر یک وعده ی غذایی حاوی پروتئین پایین (۱۵ درصد) و در حالت سوم هیچ غذایی داده نشد.

 

زنانی که یک ساعت قبل از ورزش پروتئین بالایی مصرف کرده بودند، نسبت به زنانی که چیزی نخورده بودند کالری بیشتری در دقیقه سوزاندند. به این معنا که تفاوتی بین کسانی که پروئین کمی‌مصرف کردند و کسانی که چیزی نخورده بودند وجود نداشت. در ۲۴ ساعت بعد آن، کالری اضافی سوزانده شده به ۱۸۵ کالری رسید.

 

 

چگونه برای کاهش وزن رژیم نگریم ؟

اشلی بینز، دانش جوی مقطع دکترا و مؤلف این پژوهش می‌گوید: وقتی بدن کالری بیشتری برای مصرف کردن داشته باشد، در نتیجه کالری بیشتری می‌سوزاند. تصور کنید روزانه مقدار ثابتی کالری مصرف می‌کنید، در نتیجه کالری اضافه ی مورد نیاز از بدن تأمین شده و باعث می‌شود که در یک بازه ی یک ساله، ۷ کیلوگرم وزن کم کنید.

 

اشلی بینز همچنین ادامه می‌دهد که در گذشته از ورزش کردن با شکم خالی به عنوان روشی برای کاهش وزن استفاده می‌شده که در آن بدن از منابع عضلات و چربی برای تأمین سوخت خود استفاده می‌کند. این روش به صورت بالقوه می‌تواند باعث کاهش وزن عضلات شود و میزان حجم عضله ی کمتر یعنی نیاز به کالری کمتر.

 

 

چه روشی مناسب است؟
سعی کنید یک ساعت قبل از ورزش میان وعده ای حاوی پروتئین مصرف کنید. هر چند مقدار دقیق پروئتین هنوز قابل بحث است اما اشلی بینز می‌گوید حدود ۳۰ گرم پروئین که در تمامی‌سه وعده ی غذایی روزانه تقسیم شده باشد، میزان مناسبی برای حفظ روند کاهش یا افزایش وزن است.

 

غذاهای پروتئین دار شامل نوشیدنی‌های پروتئینی، سفیده ی تخم مرغ و کره ی بادام زمینی می‌شوند. برای مثال صبحانه ای که در این پژوهش با درصد پروتئین ۴۵ مورد استفاده قرار گرفت از این قرار بود: یک عدد تخم مرغ سالم و سفیده ی دو تخم مرغ، دو تکه نان تست به همراه کره و آب پرتقال.

 

 

۷ کیلو کاهش وزن بدون رژیم غذایی - تصویر 2
۷ کیلو کاهش وزن بدون رژیم غذایی - تصویر 3