خانوما کفش های پاشنه دار رو دوست دارن و جالبه که بدونین یه رستوران توی لس آنجلس در این زمینه یه قدم به جلو گذاشته تا خانوما رو خوشحال و راضی کنه. همونطوری که توی آگهی های این رستوران نوشته: ” پوشیدن کفش های تخت و صندل برای خانوما ممنوعه و فقط باید کفش پاشنه دار بپوشین. مگه اینکه صدمه دیده باشین”

خانوما کفش های پاشنه دار رو دوست دارن و جالبه که بدونین یه رستوران توی لس آنجلس در این زمینه یه قدم به جلو گذاشته تا خانوما رو خوشحال و راضی کنه. همونطوری که توی آگهی های این رستوران نوشته: ” پوشیدن کفش های تخت و صندل برای خانوما ممنوعه و فقط باید کفش پاشنه دار بپوشین. مگه اینکه صدمه دیده باشین”

کفش پاشنه بلند دوست دارید؟

به نظر میاد رابطه بین خانوما و کفش پاشنه دار خیلی نزدیک باشه. اگه ما این کفش ها رو دوست داریم، باید یادمون باشه که برای مدت زمان طولانی نباید اونا رو به پا داشته باشیم. مطالعه ای که در این زمینه انجام شده نشون داد که پوشیدن کفشی با پاشنه ۴ اینچی (۱۰ سانتیمتری) میتونه فشار روی پنچه پا رو بیشتر از ۳۰ درصد افزایش بده.

تحقیقات دیگه هم هشدار دادن که ایستادن و راه رفتن با کفش های پاشنه بلند برای بیشتر از ۶ ساعت میتونه پاشنه آشیل ایجاد کنه. تاندون آشیل در پای انسان، عضلات ساق پا رو به استخوان پاشنه متصل میکنه و اگه تحت فشار قرار بگیره میتونه سفت بشه و درد بگیره. یادتون باشه که پاتون رو با روغن های مختلف ماساژ بدین تا خشکی نزنه و باعث قرمزی و ترک های عمیق روی پاشنه پا نشه.

ورزش دادن سر انگشتان پا میتونه کاملا موثر باشه. فقط کافیه که پاتون رو بلند کرده و بچرخونین و انگشتان رو به سمت پایین خم کنین. پا رو کمی در این حالت نگه داشته و آروم باشین. حالا با پای دیگه هم همینکارو انجام بدین. این کار عضلات پا رو کشش میده.

نکته دیگه اینه که یه توپ زیر پاتون بذارین و حرکتش بدین. این کار بهترین ماساژ رو برای پاتون فراهم میکنه. یه توپ تنیس یا یه توپ ضد استرس برداشته و با کمی فشار آوردن اون رو زیر پا حرکت بدین. این کار رو برای هر دو پا انجام بدین تا از گرفتگی ناگهانی عضلات، درد قوس پا و … خلاص بشین.

یه ورزش دیگه میتونین انجام یدین اینه که بدون کفش ایستاده و قوس پا رو منقبض کرده و انگشتان رو به سمت پایین خم کنین. این ورزش اجازه میده که پا منقبض و آروم و ماساژ داده بشه.

هر روز ساق پاتون رو کش بدین. رو به دیوار بایستید و دستهاتون رو روی دیوار بذارین و پاشنه ها رو تخت روی زمین نگه دارین. به آرومی پا رو به طرف خارج کش داده و دوباره به حالت اول برگردین.

یادتون باشه که کفی ژله ای مخصوص داخل کفشتون قرار بدین تا سفت شدن انگشتان رو متوقف کرده و پاشنه پا رو ثابت در جای خودش نگه داره.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه