بازاریابی از طریق محتوا، مبحث بسیار مهمی است و همواره به صاحبان کسب و کار تجارت الکترونیکی توصیه شده است محتوای مناسبی در روند خرید سایت خود قرار دهند.

مجله اینترنتی برترین ها





هفته نامه عصر ارتباط - امیرحسین ستاری: بازاریابی از طریق محتوا، مبحث بسیار مهمی است و همواره به صاحبان کسب و کار تجارت الکترونیکی توصیه شده است محتوای مناسبی در روند خرید سایت خود قرار دهند.

دو رویکرد برای تولید محتوای موثر وجود دارد که به واسطه آن می توانید از شبکه های اجتماعی، کسب و کار و فعالیت های تبلیغاتی خود پشتیبانی کنید:

1- فرآیند تولید محتوا را توسط کارمندان خود انجام دهید.

با نویسندگان حرفه ای یا سازمان ها قرارداد ببندید و تولید محتوا را برون سپاری کنید.

هر دو روش دارای امکانات مثبت و منفی هستند. ممکن است کارمندی نداشته باشید که بتواند پست ها و محتوای جالب توجهی تولید کند اما مطمئنا کارمندان شما تخصص هایی دارند که ممکن است فردی در خارج از شرکت شما دارای این توانایی ها نباشد. در صورت امکان، توصیه می شود این فعالیت در داخل مجموعه شما و توسط کارمندان تان انجام شود. با این روش مطالب خوبی تولید می شود، به علاوه در هزینه های شما صرفه جویی می شود.

چگونگی تولید محتوا برای سایت های تجارت الکترونیکی

این مقاله به شرح روش هایی برای تولید محتوای جذاب- ترجیحا درون سازمانی- می پردازد.

•    انواع محتوا

در ذیل فهرستی از انواع محتوای یک سایت تجارت الکترونیکی شرح داده شده است. ممکن است گزینه های دیگری نیز موجود باشد اما می توان گفت لیست زیر نقطه شروع خوبی به شمار می آید.

- محتوای محصولات: تصاویر، ویدیوها، مشخصات، توضیحات فنی، امکانات و گزینه های مرتبط با یک محصول

- محتوای تبلیغاتی:  فروش ویژه محصول، حمل رایگان، محصول جدید و آیتم های فصلی

- محتوای صفحه نخست: محتوای جالب توجه در صفحه نخست سایت خود قرار دهید. لازم است محتوای این صفحه هرازچندگاهی، به روز رسانی شود. می توانید بر روی محصولات و آیتم های فصلی تمرکزکنید. به این نکته توجه کنید که تصاویر در این صفحه تاثیر بیشتری نسبت به متن خواهدداشت.

- محتوای تجاری: توضیحات طبقه بندی ها و صفحات فرودی مربوط به پیام ��ای بازرگانی و تبلیغاتی

- بلاگ: پست های مربوط به محصولات، مشتریان، کارمندان، سازمان و موفقیت های کسب شده می تواند در این بخش قرار گیرد. دقت کنید که طول هر مطلب می بایست بین 200 تا 500 کلمه باشد.

- خبرنامه:
خبرنامه ها می توانند به پست های موجود در بلاگ لینک شوند. این خبرنامه ها باید کوتاه و مرتبط باشند، در عین حال می توانید از تصاویر و ویدیوها برای زیباترشدن آنها استفاده کنید.

- توییتر:
می توانید از توییتر برای مواردی از قبیل خدمات مشتریان، تبلیغات و همچنین معرفی محصول جدید استفاده کنید. می توانید تقریبا از 140 کاراکتر برای درج توضیحات استفاده کنید. به علاوه امکان درج تصاویر را نیز خواهیدداشت. در صورت امکان در گفت وگوها شرکت کنید و از هشتگ ها (hashtags) برای دسته بندی شدن توییت ها استفاده کنید.

- پینترست:
صفحه ای در پینترست ایجادکنید و به معرفی محصولات و طرز کار آنها بپردازید.

- فیس بوک: در ارتباط با محصولات پست هایی درج کنید و تصاویری نیز به آن اضافه کنید. در گفت و گوها با دنبال کننده ها مشارکت کنید. زمانی که توضیحات زیادی برای درج کردن ندارید 140 کاراکتر به نظر مناسب می آید اما در صورت لزوم می توانید مطالب طولانی تری نیز اضافه کنید.

- تامبلر: این گزینه جایگزینی برای بلاگ به حساب می آید. می توانید از تصاویر در این پلتفرم استفاده کنید چرا که تامبلر نیز مانند پینترست حالت بصری دارد.

- تبلیغات:
تبلیغات متنی PPC (Pay Per Click)، تبلیغات فیس بوک و تبلیغات بصری همگی نوعی از محتوای یک سایت محسوب می شوند. پیام تبلیغاتی ثابتی داشته باشید و از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

چگونگی تولید محتوا برای سایت های تجارت الکترونیکی

•    از کجا شروع کنیم


نکته اول، توجه به چگونگی استفاده از انواع مختلف محتوا است. باید به محصولات هنگامی که در چرخه خرید هستند، توجه ویژه ای شود. اگر شما در تلاش برای تحقق خرید از طریق انگیزه ای تبلیغاتی هستید، ممکن است مشتریان بالقوه را فراموش کنید. در حالی که لازم است برای به فعالیت واداشتن این مشتریان، در انها انگیزه ایجاد شود.

اگر مشتریان عضو خبرنامه های تبلیغاتی هستند، به ارایه پیشنهادات تبلیغاتی بپردازید که در عین اختصار بر پس انداز و صرفه جویی در هزینه ها تمرکز دارند.

اگر چشم اندازی مرتبط با فعالیت در شکبه های فیس بوک یا توییتر دارید، ممکن است تلاش شما به فروش منجر نشود. محتوای تولیدشده در این شبکه های اجتماعی می بایست خلاقانه و مفید باشد. به ارایه توضیحات مختصر اکتفا کنید و تصاویر را نیز در پست ها درج کنید. سعی کنید افراد را در جهت اشتراک گذاری مطالب خود، تشویق  کنید و از این طریق احتمال دستیابی به هدف خود را افزایش دهید.

خبرنامه ها می توانند به روش های گوناگونی استفاده شوند. بدین منظور می بایست ایمیل های خود را دسته بندی کنید. این دسته بندی می تواند شامل عناوین متعددی از جملع معرفی محصول جدید، تبلیغات، تجربیات مشتریان در رابطه با محصولات و اخبار سازمانی باشد. پس از آن شما قادر خواهیدبود مطالب خود را مورد توجه قرار دهید.

از وبلاگ برای شرح تجربیات استفاده کنید. به علاوه می توانید صدا و تخصص خود را به اشتراک بگذارید. این کار به ارتباط قوی تر با مشتریان می انجامد.

هنگامی که ایده ای در ذهن دارید، به قریحه خود اجازه بارورشدن دهید. معمولا شما اطلاعات زیادی در ارتباط با محصولات و سازمان خود دارید و قاعدتا اطلاعات شما نسبت به مشتریان تان بیشتر است. همچنین می توانید دلیل انتخاب محصول یا برند خاصی را بیان کنید و توضیحات کاملی راجع به ویژگی های مثبت و امکانات آن ارایه دهید.

در ارتباط با مواردی که حس خوبی نسبت به آن دارید، تلاش به نوشتن کنید.

ادامه دارد ...
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه