روش تهیه ساندویچ مقوی برای افطار

سرویس آشپزی جوان ایرانی؛ بخش پیتزا و ساندویچ:

روش تهیه ساندویچ مقوی برای افطار، را برای شما عزیزان و کاربران محترم قرار داده ایم , با همراه باشید.

روش تهیه ساندویچ مقوی برای افطار

 

روش تهیه ساندویچ مقوی برای افطار

 

 

در دستور تهیه ساندویچ مروز از هویج استفاده شده است بنابراین ما کمی از خواص هویج را برای شما میگوییم :

 

آب هویج  دارای مقادیر زیادی ویتامین C است. یک لیوان آب هویج، 35 درصد ویتامین C مورد نیاز در روز را تامین می‏کند.ویتامین C دارای نقش‏های متعددی در بدن است، از جمله برای ساخت کلاژن ( نوعی پروتئین غیرمحلول) در غشاهای موکوسی، پوست، استخوان‏ها و دندان‏ها ضروری است. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است.

 

 

مواد لازم  :

 سینه مرغ آبپز شده             3  عدد
نان ساندویچی بلند                به مقدار لازم
هویج                                      1 عدد متوسط
پیاز                                        1  عدد متوسط
سس مایونز                           2 قاشق غذاخوری
خامه زده شده                       1/2لیوان
طعم دهنده                            1 عدد(مثل گالینا بلانکا  یا مگی )
پنیر موزاریلا رنده شده         به مقدار لازم

 

 


طرز تهیه  :

 ابتدا نانها را طبق شکل  برش داده سپس داخل نانها را خالی کنید. دقت کنید زیر نانها خالی نشود. پیاز را ریز کرده همراه کمی روغن تفت دهید سپس  هویج رنده شده را به پیاز اضافه کرده کمی تفت دهید. مرغ آبپز را در ظرفی ریش ریش کرده به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید. طعم دهنده مگی را به مواد اضافه کرده همراه مواد تفت دهید.

 

سپس خامه+سس مایونز را به مواد اضافه کنید بگذارید مواد کمی جوشیده و غلیظ شود.داخل نان ها را از مواد پر کرده روی آن کمی پنیر موزاریلا رنده شده بریزید.نانها را  در سینی فر کنار هم چیده سپس ظرف را به مدت 5 دقیقه با حرارت 180 درجه سانتیگراد قرار دهید.تا پنیر ذوب شده و روی آن طلایی رنگ شود.

 

 

خواص هویج :

هویج دوست روده‌ها

دل درد، بیرون‌روی، حالت تهوع و غیره. زمانی که روده‌ها نمی‌توانند به درستی آب را جذب کنند بیرون‌روی اتفاق می‌افتد. یکی از روش‌های موثر برای مقابله با این مشکل استفاده از هویج است. این ماده‌ی غذایی سرشار از فیبر است و فیبر پکتین موجود در آن آب را جذب می‌کند و به این ترتیب از شدت اسهال کاسته می‌شود.

روش استفاده

استفاده از هویج به صورت پوره، آب هویج و یا هویج خردشده برای برطرف کردن بیرون‌روی موثر است.

 

 

هویج دوست همیشگی چشم‌ها

کاهش قدرت بینایی، اشک‌ریزی چشم‌ها، مشکل دید و غیره. با گذشت زمان چشم‌ها ضعیف‌تر شده و گاهی دچار بیماری‌های داخلی می‌شوند. خوشبختانه هویج دوست سلامت چشم‌هاست. این سبزی نارنجی حاوی لوتئین همان آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد که قادر است از شبکیه‌ی چشم‌ها مراقبت کرده و از مشکل دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری پیشگیری می‌کند.

 

 

برای تقویت دید روزانه

روزانه 300 میلی‌گرم عصاره‌ی هویج را با عصاره‌ی مورد صحرایی مخلوط کرده و میل کنید.

 

 

برای تقویت دید شبانه

علاوه بر مصرف هویج می‌توانید با نظر پزشک یا داروساز مکمل بتاکاروتن میل کنید.

 

 

هویج برای به تاخیر انداختن پیری پوست

جوانی و شادابی پوست با هویج امکان‌پذیر است. این ماده‌ی غذایی نه تنها برای اعضای داخلی بدن مفید است بلکه برای بهبود وضعیت پوستمان نیز موثر است. به خاطر اینکه سرشار از بتاکاروتن یا همان پیش‌ساز ویتامین A می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان از پیری سلول‌های پوستی پیشگیری می‌کند. اگر در برنامه‌ی غذایی‌تان به طور مرتب هویج میل کنید خدمت بزرگی به سلامت و شادابی پوستتان خواهید کرد.

روش مصرف

از هر فرصتی برای مصرف هویج استفاده کنید. در سالادهایتان هویج رنده کنید. آب هویج میل کنید. خلاصه اینکه با مصرف هویج از درون به سلامت پوستتان یاری برسانید.

 

ماسک هویج

علاوه بر مصرف هویج می‌توانید با آن ماسک نیز تهیه کنید. برای این کار نصف یک عدد هویج را پوست گرفته و پوره کنید. همین کار را با نصف خیار هم انجام دهید. هر دو را با هم مخلوط کنید و روی پوستتان قرار دهید و بعد از 15 دقیقه شستشو دهید.
مصرف هویج برای رفع کم‌خونی جزئی مفید است. هویج خواصی دارد که با کم‌خونی جزئی مقابله می‌کند به خاطر اینکه به تولید بیشتر گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند

 

 

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم




کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه